Sílvia Paneque inaugura obres a la Granja i Agramunt

22/04/2026

La consellera de Territori, la socialista Sílvia Paneque, va afirmar ahir que la Generalitat “ha intentat establir canals de diàleg amb el Govern d’Aragó”, encapçalat pel PP, per coordinar el manteniment de les carreteres que travessen ambdós comunitats.

Tanmateix, va afegir que “aquests contactes encara no han fructificat” ni en l’àmbit viari ni tampoc en el ferroviari. Va recordar que “cada un té les competències i els recursos que li corresponen”, però va valorar que “seria desitjable que hi hagués una bona comunicació en benefici del territori, més enllà que som governs que representem projectes polítics molt diferents”.

Paneque va fer aquestes declaracions a la Granja d’Escarp, on va inaugurar la carretera C-131, que registra un trànsit de 1.000 vehicles diaris i connecta aquest municipi amb Mequinensa després de passar per Soses, Aitona i Seròs. És un antic camí municipal la propietat del qual va assumir la Generalitat, i la reforma del qual ha costat 4 milions d’euros.

L’obra ha servit per millorar la via a la zona més pròxima al nucli urbà de la Granja d’Escarp, on la calçada s’ha ampliat de 6 a 8 metres i s’ha creat una carretera comarcal convencional amb dos carrils de 3,5 metres i vorals de mig metre. En canvi, en el tram que transcorre per l’àrea protegida de l’aiguabarreig Segre-Cinca, la plataforma manté l’amplada original a causa de les restriccions ambientals.

La consellera va explicar que l’actuació “va més enllà d’una carretera”, ja que, segons va afirmar, reforça els vincles amb la Franja gràcies a una “infraestructura molt integrada i adaptada” en l’entorn.

Per la seua part, l’alcalde de la Granja, Manel Solé, va afirmar que la nova via dona resposta a una “demanda històrica que pacificarà l’entorn urbà” de la localitat. Tanmateix, va explicar que l’aspecte de la calçada canvia molt a l’arribar al tram aragonès.

“És més estreta, no té vorals, ni tan sols té les línies pintades” i l’estat del ferm és molt deficient en alguns trams, va assegurar Solé, que va agrair la presència en la inauguració d’Antonio Sanjuán, alcalde de Mequinensa. “Els recolzarem en qualsevol reivindicació que facin per demanar obres de millora de la carretera”, va assegurar Solé.

D’altra banda, Paneque va explicar que la firma del conveni de les Garrigues Altes entre Generalitat i Diputació “s’ha retardat per qüestions d’agenda però està molt avançat”.

Aquest acord preveu una inversió de 18,4 milions d’euros en la millora de carreteres de la comarca: el camí entre Torrebesses i Castelldans (11,7 milions), la renovació de la C-233 entre la Granadella i el Soleràs (4 milions) i el camí entre Bellaguarda i els Torms (2,7 milions). Segons el conveni, el Govern abonarà el 75 per cent del cost de les obres, i la resta l’aportarà la Diputació.

En el mateix sentit, la consellera va afirmar que “és qüestió de temps” que comencin les obres de l’Eix Pirinenc, i va explicar que per aconseguir agilitzar els tràmits s’ha assignat “un responsable tècnic a cada un dels projectes” que han de servir per modernitzar i millorar la seguretat a l’N-260 entre Puigcerdà i el Pont de Suert, incloent la construcció del túnel de Perves.

Infolleida