Seròs ha viscut una setmana especialment complicada amb dos accidents de trànsit al centre urbà, fet que ha tornat a evidenciar la necessitat urgent de construir la variant de la carretera LP-7041. Els sinistres, ocorreguts dilluns i dimecres, han reactivat les demandes veïnals i municipals per una infraestructura pendent des de fa més de dues dècades.
"No és una situació nova, fa anys que convivim amb el pas constant de camions pel centre del poble i amb el perill que suposa per als veïns i els habitatges", ha explicat l'alcalde Josep Antoni Romia. El primer accident va produir-se a l'encreuament del carrer Raval de la Séquia amb la carretera, amb la col·lisió entre un cotxe i un tractor. El segon, encara més greu, va tenir lloc quan un camió va impactar contra un balcó del nucli urbà.
L'ajuntament ha tornat a alçar la veu davant el departament de Territori per exigir que "actuï d'urgència i faci realitat la variant de Seròs". Cal destacar que el projecte executiu ja està aprovat, però roman paralitzat des de fa més de vint anys, una situació que el consistori considera inacceptable.
Trànsit pesant al cor del municipi
Durant la campanya agrícola, el trànsit de vehicles pesants que travessen Seròs pot superar els 100 camions diaris. "En el punt en què han de creuar per seguir per la travessia al centre és on es registren els accidents per falta d'espai, principalment", ha precisat Romia, qui considera que la manca de pressupost de la Generalitat no pot continuar sent l'excusa per no executar aquesta infraestructura vital.
El projecte de la variant
La futura infraestructura preveu una ronda amb un recorregut de 3,7 quilòmetres que enllaçarà l'LP-7041 amb la carretera C-45. El traçat s'estendria des de la cooperativa local fins a la rotonda en direcció a Maials, amb una inversió estimada propera als deu milions d'euros, una solució definitiva que garantiria tant la seguretat dels habitants com la fluïdesa del trànsit agrícola i comercial de la zona.