Els deu municipis més calorosos de Catalunya són lleidatans

22/06/2026

Protecció Civil va ampliar la fase d’alerta del Procicat per avui, ja que la temperatura podria pujar fins als 42 graus, en el primer dia feiner de l’any amb màximes per sobre dels 40.

El primer dia d’onada de calor va deixar màximes de 41 graus a Lleida i el Poal, i les deu temperatures màximes més elevades de Catalunya es van registrar a Lleida: Mollerussa (40,5 graus), Vallfogona de Balaguer i Alfarràs (40,2), Vilanova de Segrià i Baldomar (40,1), els Alamús (40) i Oliola i Albesa (39,9).

Protecció Civil va ampliar la fase d’alerta del Procicat per avui, ja que la temperatura podria pujar fins als 42 graus, en el primer dia feiner de l’any amb màximes per sobre dels 40.

Així mateix, els Agents Rurals mantenen el pla Alfa avui per prevenir els incendis, amb perill molt alt establert en 161 municipis catalans.

El SEM atén 55 persones per les elevades temperatures

Durant el període d’alerta per calor intensa, iniciat divendres passat, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha atès 55 persones amb afectacions relacionades amb la calor a Catalunya. Un 58% van requerir l’activació d’una ambulància, mentre que un 42% van ser atesos pel servei 061 Salut Respon.

A la demarcació, els Bombers van rescatar una persona que va tenir un cop de calor mentre feia una excursió al costat d’un acompanyant a l’entorn de l’ermita de Montalegre, a Camarasa. Els Bombers els van localitzar i van acompanyar amb un vehicle lleuger 4x4 fins al pàrquing de Sant Llorenç de Montgai, on els esperava el SEM.

Infolleida