ACTUALITAT
Lleida registra 85.000 turistes durant la Setmana Santa
L'impacte econòmic assoleix els 23 milions d'euros malgrat les condicions meteorològiques adverses, amb una ocupació mitjana del 80-85% als establiments turístics
Les comarques lleidatanes han tancat la campanya de Setmana Santa amb un balanç satisfactori per al sector turístic, tot i que lleugerament per sota de les expectatives inicials a causa de les pluges de dissabte, que van provocar algunes cancel·lacions i estades més curtes del que és habitual. Entre el 12 i el 21 d'abril, la demarcació va acollir més de 85.000 visitants, generant més de 260.000 pernoctacions i assolint una ocupació mitjana d'entre el 80% i el 85% durant els dies festius principals.
L'impacte econòmic d'aquesta campanya s'estima en aproximadament 23 milions d'euros, dels quals un 40% corresponen al turisme d'esquí i la resta a altres activitats, especialment el turisme actiu i d'aventura, un dels pilars de l'oferta turística lleidatana. Aquestes xifres són similars a les de l'any anterior, quan les condicions meteorològiques també van condicionar l'afluència de públic a les zones turístiques.
La temporada de neu ha mantingut nivells similars als de la campanya anterior, mentre que l'oferta d'activitats terrestres, aquàtiques i aèries ha permès als visitants gaudir tant de les darreres jornades d'esquí com dels primers descensos de ràfting, afavorits per l'increment del cabal després de les precipitacions.
Dades d'ocupació per sectors
Per sectors, els establiments hotelers han registrat una ocupació d'entre el 75% i el 80%; els bungalous han penjat el cartell de complet a les comarques del pla i han assolit el 70% al Pirineu; els càmpings de les zones planes han arribat al 100% d'ocupació, mentre que les cases rurals han aconseguit una mitjana del 82%.
El vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació, Juan Antonio Serrano, ha valorat positivament els resultats, tot destacant la capacitat d'adaptació del sector davant les circumstàncies adverses i la importància de diversificar l'oferta turística, que combina natura, cultura, gastronomia i esport.
Serrano ha subratllat que, malgrat les adversitats, el turisme continua sent un motor econòmic fonamental per a Lleida, generant ocupació, dinamitzant l'economia local i consolidant el territori com una destinació turística de referència tant a nivell nacional com internacional.