Els serveis de transport programat en ambulància tornen a ser objecte de controvèrsia a Catalunya. Ahir, diversos usuaris van denunciar importants retards en el servei que van provocar llargues cues de pacients esperant ser traslladats, alguns dels quals es trobaven en situació de dolor o malestar. La situació ha generat indignació entre els afectats, que consideren inadmissible aquest tipus d'esperes en un servei sanitari essencial.
Una usuària va exposar públicament el cas de la seva mare, qui va haver d'esperar més de dues hores per ser traslladada tot i patir dolors intensos. "Però hi havia altres usuaris que portaven bastantes més hores, és vergonyós", va declarar la ciutadana, qui va documentar la situació amb una fotografia on es podia observar una llarga filera de pacients a l'espera. L'empresa Egara, responsable d'aquest servei no urgent, ja havia rebut queixes similars anteriorment.
Antecedents de problemes en el servei
No és la primera vegada que el servei de transport sanitari programat presenta deficiències. Durant el 2024, els sindicats ja van denunciar demores que arribaven a les cinc hores d'espera per alguns pacients. En aquell moment, l'empresa Egara va atribuir els retards a una saturació del servei provocada per l'elevada demanda, una justificació que no sembla haver resolt el problema de fons un any després.
Aquestes noves queixes posen de manifest la necessitat de revisar els protocols i recursos destinats al transport sanitari programat, especialment tenint en compte que molts dels usuaris són persones vulnerables amb necessitats mèdiques que requereixen puntualitat i atenció adequada.